17
04/2010
2

Teszt- Splinter Cell: Double Agent

Nehéz a kettős ügynökök élete: míg az egyik azt parancsolja neked, hogy robbants fel egy épületet, addig a másik a tragédia megakadályozására kényszerít. Erre a legjobb példa a 24 című sorozat és a jelen tesztünk alanya.
Sam Fisher lányát egy részeg sofőr halálra gázolja. Több nap szabadság után Lambert, Sam felettese elküldi őt az Ellsworth fegyházba, hogy szabadítson ki egy bűnözőt, majd rajta keresztül jusson be a JBA szervezetébe, ahol remélhetőleg a bomba van.

Ahhoz, hogy megbízzanak bennünk nagyon komoly feladat elé állítanak minket. Kapunk egy pisztolyt, egy golyóval és egy szerencsétlen férfit, aki egy csőhöz van kötve. Te mit tennél? Lelőnéd őt, hogy jobban megbízzanak benned, így viszont csúnyán leszídnak a főnökeid, vagy életben hagyod, de ezzel veszélyeszteted a küldetésedet, a saját- és még több ezer ember életét is. Ilyen és ehhez hasonló döntésből márpedig igen sok lesz. Döntéseink pedig a történet végét is megváltoztathatják. 

 

          A többi platform: PS2-n, Wii-n és Xbox-on teljesen más játékot kapunk, mint a nagy konzolokon. Itt minden marad a régiben, ugyan az a HUD (képernyőn lévő ikonok), mint az előző részekben, sőt, ezeken a platformokon még van egy nagyon hangulatos CO-OP kampány is! Teljesen más pályákat járunk be, a hackelés is nehezebb. Ezeken a gépeken az a sok új mozdulat nem érhető el, úgy, ahogy az úszás sem. Egyetlen befejezést láthatunk, a JBA főhadiszállása is teljesen máshogy van megoldva, ahogy az Ellsworth fegyház is. Érdemes kipróbálni, a kooperatív móka pedig kötelező!

Egy kis „bizalommérő” segít  majd nekünk, most éppen ki mennyire bízik bennünk. Ha valamelyik nullára csökkenne azonnali Game Over, magyarul lebuktunk. Lebukni pedig nagyon könnyű. Néhány küldetés után nem valami luxus helyre kerülünk a napi stresszt egy bőrkanapéban kipihenve. Egy elhagyatott raktárba van ugyanis a JBA főhadiszállása. Itt kell dossziékat, hangmintákat, ujjlenyomatokat szerezni a szervezet összes tagjáról. Mivel mi újak vagyunk a csapatba, ezért csak kis területet járhatunk be. Természetesen ezek a gyűjtendő dolgok meg olyan helyen vannak, ahova tilos bemenni. Ha észrevesznek, még nincs veszve semmi, maximum jól beszólnak, de azért vigyázni is kell az ilyenekkel, mivel a bizalommérő folyamatosan megy lefele. Lebukni csak akkor fogunk, ha épp akták után kutatunk egy szekrényben. Amikor a főhadiszálláson vagyunk, tulajdonképpen nem kötelező megcsinálni a ránk szánt dolgokat, csak ha már nagyon alacsony a bizalommérő.
Minden egyes ilyen feladatnál 25 percünk lesz, amit ha nem kémkedéssel akarunk eltölteni, akkor készíthetünk aknákat, átverekedhetjük magunkat a gyakorlópályán vagy célba is lőhetünk.
Ami elsőre feltűnik az a képernyőn lévő ikonok eltüntetése. Nincs többé hangmérő, se látásmérő. A hátunkon lévő kis lámpa három színben jelez: akkor zöld, ha teljesen sötétben vagyunk, sárga, ha láthatóak vagyunk és piros, ha észrevettek minket. Elrejtőzni egyszerű, most már nem csak a lámpák kilövésével bújhatunk el, bebújhatunk szekrényekbe vagy ágy alá. Ellenfeleink pedig csoportokban és zseblámpával keresnek minket. Ettől függetlenül kicsit butácskák.
A grafika gyönyörű, látható, ahogy Sam arcán csurog le az izzadság, a fény-árnyék nagyon élethű, a táj pedig lélegzet elállító. Ez bizony az Unreal Engine 3.0! A zenékre és a hangokra se lehet egy rossz szavunk se.

          Tudd meg kik készítették: Sok játékban kaphattunk valami kis extra dolgot, ha végignéztük a készítők listáját. Mégis a Hitman Blood Money volt eddig az egyetlen játék, amiben nagyon hangulatos volt végignézni, majd ha azt megszakítottuk, kaptunk egy új pályát. A Double Agent is kedveskedik nekünk egy bónusz pályával, ha jóként visszük végig a történetet és ha végignézzük a készítők listáját.

Akinek nem lenne elég a 10 órás történet módja- és a többféle befejezés-, annak ott a többjátékos. Itt vannak a kémek, akiknek adatokat kell lopniuk, majd elvinni őket egy bizonyos helyre. Azért nem olyan könnyű, mivel ezeket az adatokat a zsoldosok védik. A kémek gyorsak, de nincs fegyverük, a zsoldosok pedig lassúak, de a fegyvereik nagyon erős. Nagyon hiányoltam az osztott képernyős CO-OP-ot, ami volt a Chaos Theory-ban, ebből pedig kifelejtették.

Kiváló része a sorozatnak, ami megérdemel több végigjátszást. Ha szereted a lopakodós, kémes és a legfontosabb kettős ügynökös -ebből kevés van- játékokat, mindenképpen  a polcodon a helye.
Ami jó                                             Ami nem
+ gyönyörű grafika                           - unalmas Multiplayer
+ kettős ügynök                              - nincs osztott képernyős CO-OP
+ nagyszerű hangulat
9/10                                                                                                        Ocskay
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://xboxpit.blog.hu/api/trackback/id/tr401930118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.05.31. 19:18:26

ezt mindig is ki szerettem volna próbálni...:D

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.05.31. 20:43:13

Érdemes:) még mai szemmel is hatalmas játék.
süti beállítások módosítása