01
04/2010
0

Teszt- Saw

Talán a Fűrész film készítői sem számítottak akkora sikerre, amekkora lett. Hat rész után elkészült a játék változat is. Egyszerűen nem tudtam elképzelni milyen szintek lesznek, belezős vagy gondolkodós játékmenetre számítsak. S mivel Fűrész rajongó vagyok a játékot nagyon is élveztem.
Tapp nyomozó az egyik filmben lövést kapot, sérülésébe bele is halt. A játékban Jigsaw kioperálja belőle a golyót, helyére belehelyezi a kijutás kulcsát. Egy elhagyatott elmegyógyintézet mellékhelységében ébred fel, fején a filmekből ismerős fordított medvecsapda.
A fejlesztők nagyon hangulatos feladványokkal rukkolnak elő. A medvecsapda leszedése után a WC ajtókon és a tükrön fura jelek vannak rajzolva- vérrel. Egy bizonyos helyre állva ezek a jelek számokat mutatnak, amik a slozi ajtaján lévő kódot ábrázolják. Nagy kár, hogy ennyire jó feladat nem sok lesz. Ajtók- szekrények feltörése és áramvezetés- ez a három feladvány a játék folyamán ugyan nehezednek, de nagyon hamar meg fogjuk unni. Nem úgy, mint a fura szerkezetekben lévő emberek kimenekítése. Minden szint végén ki kell szabadítani egy szerencsétlent. Ha nem sikerül időben megmenteni őket, nem elég, hogy a játék végét jelenti, de még egy gyomorforgató jelenetnek is lehetünk szemtanúi- pont, mint a filemkben. Néha viszont nekünk kell csapdát állítani másoknak. Bizony nem csak mi vagyunk a hatalmas épületben. Mindenkinek a testünkben lévő kulcsra fáj a foguk, mi pedig nem szeretnénk a bordánk közül kihalászni a kijutás kulcsát. Megvédeni önmagunkat sokféle fegyverrel lehet: vascsővel, szöges baseball ütővel vagy akár szikével menthetjük írhánkat. Itt jön a hidegzuhany: a játék verekedős része borzallmas. Mire Tapp meglendíti a vascsövet már betalált minket két ütés. Inkább hanyagoljuk a fegyvereket és használjuk az öklünket, azzal legalább megyünk valamire. Hamár a csapdákat megemlítettem. Bizony fel lehet állítani az ellenfeleinknek, ha átszalad a damilon, ami aktiválja a falon lévő shotgun-t. Márpedig mindig bele fognak menni, ugyanis a ránk vadászók nem kicsit buták. Van, mikor melletük állunk és észre se vesznek, van, mikor az árrammal teli vízbe csak úgy beleszaladnak és olyan is akad, mikor az orruk előtt megyünk be az ajtón, ők meg csak várnak ránk.
Ahhoz, hogy bele tudjuk élni magunkat sokat számít a kinézet. A Saw csúnyának azért nem mondható, de szépnek se, pedig az Unreal Engine-t használja. A karakterek arcuk, mozgásuk eléggé rondára sikeredtek úgy, ahogy a belezős részeknél a vér inkább viaszra emlékeztet. A pályák azért rendben vannak, e téren nincs kritika. A hangokat is dicséret éri, Tobin Bell adta a játékhoz a hangját, ami még egy nagy plusz és ezzel sokat növelte a hangulatot. Habár a zenék nem a filmekből lett átemeleve, ez nem is baj, hiszen ezek még jobbak! A játék hozza a filmek hangulatát, így azzal sincs semmi probléma még akkor sem, ha a feladványok ismétlődnek. Kétféle befejezése miatt érdemes nekifutni mégegyszer a történetnek.
Összességében nagy meglepetés lett a játék, Fűrész rajongóknak kötelező a beszerzése, ők garantáltan jót fognak szórakozni, ahogy én is.

Ami jó:                                                         Ami nem:
+ a hangulat                                               - ...amik egy idő után unalmasak
+ a zenék                                                   - felemás grafika
+ jópofa feladványok...                                - szörnyű harcrendszer

 7.5/10                                                                                             Ocskay

 

Címkék: teszt saw

A bejegyzés trackback címe:

https://xboxpit.blog.hu/api/trackback/id/tr761888066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása